Zespół Poradni Psychologiczno - Pedagogicznych w Pile
  • Czcionka
  • A- A A+
  • Kontrast
  • Przełącz się na tryb domyślny. Przełącz się na tryb nocny. Wysoki kontrast - tryb czarny i biały Wysoki kontrast - tryb czarny i żółty Wysoki kontrast - tryb żółty i czarny
  • Widok
  • Stały układ Szeroki układ
  • ZPPP Piła
  • PPP Piła
  • PSWMiS Piła
  • PPP Wyrzysk
  • Kontakt
  • 1

    „Tylko ten kto kieruje się sercem, 
    uwalnia słowa tych, którymi kieruje lęk”

    Anna Czujak

  • Poradnia z sercem
  • 2
  • 3

      

Projekt Uzależnieni od zdrowia

W ramach kampanii profilaktycznej Powiatu Pilskiego pn. „Uzależnieni od zdrowia” odbyły się  dyżury psychologów, konkurs dla młodzieży na prezentację multimedialną na temat profilaktyki uzależnień, wydrukowane zostały ulotki, plakaty oraz banery zachęcające do zdrowego stylu życia, a także powstały dwa scenariusze sztuki teatralnej dla młodzieży oraz dorosłych.  W ramach projektu powstało pięć spotów filmowych emitowanych w telewizji regionalnej, poruszających trudny temat uzależnień. 

 
Zachęcamy do zapoznania się tutaj >>

Oferta dla szkół - uczniowie, rodzice i nauczyciele w roku szkolnym 2024/2025

PROPOZYCJE DZIAŁAŃ DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM

PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA 2024/2025

Zajęcia realizowane są od października do maja po uprzednim złożeniu pisemnego wniosku.

  

Tytuł formy:” Zajęcia z zakresu profilaktyki logopedycznej dla najmłodszych.”

Odbiorca formy: dzieci w wieku przedszkolnym

Imię i nazwisko realizatora: Paulina Borowczyk

Czas realizacji:  ok. 45 minut

Tematyka formy: Ćwiczenia i zabawy logopedyczne wspierające prawidłowy rozwój mowy dzieci.

Warunki realizacji: sala przedszkolna, liczba dzieci – do 25.

 

Tytuł formy:” Wyprawy do Krainy Uczuć”

Odbiorca formy: dzieci przedszkolne w wieku 5-7 lat.

Imię i nazwisko realizatora: Czesława Mierzyńska

Czas realizacji: listopad-maj

Tematyka formy: Grupowe zajęcia psychoedukacyjne mające na celu wzbogacanie wiedzy dzieci dotyczącej rozpoznawania i rozumienia uczuć u siebie i u innych. Jednocześnie będą mogły one poznać sposoby radzenia sobie z napięciem emocjonalnym, które pojawia się w momencie przeżywania „ trudnych uczuć”.

Warunki realizacji: sala gimnastyczna na terenie przedszkola, 2 spotkania ok. 45 minut.

 

Tytuł formy: „Wyprawy  do Krainy Wyobraźni”

Odbiorca formy: grupa przedszkolna 6-7 latków

Imię i nazwisko realizatora: Czesława Mierzyńska

Czas realizacji:  listopad - maj

Tematyka formy: grupowe zajęcia psychoedukacyjne wykorzystujące formę zabawy dramowej, mające na celu rozwijanie wyobraźni, twórczego myślenia, skupiania uwagi, pamięci, wiedzy o świecie  i  orientacji przestrzennej. Jednocześnie w ich trakcie dzieci nabywają doświadczeń w wypowiadaniu się i słuchaniu innych, uczą się wspólnego podejmowania decyzji i wzbogacają swój repertuar zabaw, które nie mają charakteru agresywno-rywalizującego.

 

 

 

PROPOZYCJE DZIAŁAŃ DLA UCZNIÓW 

PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA 2024/2025

 

Tytuł formy: „Poznajemy nasze emocje”

Odbiorca formy:  klasy III SP

Imię i nazwisko realizatora: Natalia Krusińska, Kamila Pytlarz-Kaczmarek

Czas realizacji: 2 h lekcyjne

Tematyka formy:  rozwijanie kompetencji emocjonalno-społecznych, w tym składowych inteligencji emocjonalnej, samoświadomości – monitorowanie i rozpoznawanie uczuć, samoregulacji – zdolności do wyciszania się, skupiania uwagi, kontroli zachowań,

Warunki realizacji:  sala lekcyjna

 

Tytuł formy: Jak się uczyć, żeby się nauczyć?

Odbiorca formy: uczniowie klas IV-VIII szkoły podstawowej

Imię i nazwisko realizatora: Klaudia Cysarz, Emilia Ciemięga

Czas realizacji: 1h lekcyjna

Tematyka formy: Celem zajęć jest wypracowanie umiejętności szybszego i bardziej efektywnego przyswajania wiedzy u uczniów

Warunki realizacji: zajęcia w formie warsztatowej, laptop, projektor multimedialny, głośniki, arkusze papieru.

 

Tytuł formy: „Jak zdobyć przyjaciół?”

Odbiorca formy: uczniowie klas IV-VIII szkoły podstawowej

Imię i nazwisko realizatora: Klaudia Cysarz, Emilia Ciemięga

Czas realizacji: 1h lekcyjna

Tematyka formy: uczniowie klas IV-VIII szkoły podstawowej

Warunki realizacji: zajęcia w formie warsztatowej, laptop, projektor multimedialny, głośniki, arkusze papieru.

  

Tytuł formy: ”Hejt w internecie – sposoby radzenia”

Odbiorca formy:  klasy III SP

Imię i nazwisko realizatora: Natalia Krusińska, Kamila Pytlarz-Kaczmarek

Czas realizacji: 2 h lekcyjne

Tematyka formy:  Emocje towarzyszące zjawisku, zasady bezpiecznego korzystania, sposoby radzenia sobie

Warunki realizacji:  sala lekcyjna, do 15 osób

 

Tytuł formy: "Trening twórczości"

Odbiorca formy: klasy VIII

Imię i nazwisko realizatora:  Anna Suchodół - psycholog

Czas realizacji:  2 godziny lekcyjne

Tematyka formy: Zapoznanie z twórczością jako sposobem myślenia oraz uświadomienie własnych możliwości i potencjału twórczego. Zaprezentowanie metod myślenia i działania, które pozwalają na niestereotypowe podejście do problemów poprzez usunięcie barier hamujących twórczą aktywność. Ćwiczenia pozwalają na uświadomienie sobie różnych punktów widzenia tej samej sytuacji. Taka świadomość i umiejętność  wykorzystania jej w praktyce czyni relacje z innymi ludźmi bardziej udanymi, gdyż dana osoba potrafi postawić się na miejscu innego człowieka i rozważyć daną kwestię z jego perspektywy.


Warunki realizacji:  grupa 12-15 osób, sala lekcyjna z możliwością ustawienia krzeseł w kręgu, flipchart/tablica magnetyczna, papier ksero, długopisy

 

Tytuł formy: Stres oraz zaburzenia depresyjne wśród młodzieży.

Adresat: wszyscy uczniowie od klasy VII

Termin: od października  do maja 

Prowadzący: Armuszewska Dominika – psycholog ZPPP w Pile, Aleksandra Horbatowicz - pedagog

Cele warsztatu: podstawy o stresie, sposoby radzenia sobie ze stresem, podstawowe informacje o przyczynach depresji, wzmocnienie poczucia własnej wartości, rozpoznawanie objawów depresji, wsparcie osoby z depresją.

Warunki realizacji: grupa 12 osób /klasa.

Potrzebne pomoce: sprzęt projekcyjny, kartki i długopisy, tablice, pozostały sprzęt szkolny.

Metody: burza mózgów, pogadanka połączona, rundka.

  

Tytuł formy: Relacje i komunikacja w grupie

Adresat: klasy IV-V

Imię i nazwisko realizatora: Marcelina Słota - pedagog, Kamila Pytlarz-Kaczmarek

Czas realizacji: 45 minut

Tematyka formy: Celem zajęć jest m.in. poszerzenie świadomości na temat komunikacji i relacji

Warunki realizacji: grupa 12 osób /klasa, wykład, burza mózgów, dyskusja. 

 

Tytuł formy:”  Poznajmy się lepiej.

Odbiorca formy:  uczniowie klas I i IV

Imię i nazwisko realizatora:  Emilia Ciemięga - pedagog

Czas realizacji:  2h lekcyjne

Tematyka formy: Warsztaty integracyjne, wspierające budowanie akceptacji, komunikacji oraz współpracy w grupie klasowej.

Warunki realizacji:  sala lekcyjna, grupa klasowa, kartki A4, materiały plastyczne

 

 

 

Tytuł formy:”  Konflikt w grupie i co dalej?.

Odbiorca formy:  uczniowie klas I i IV

Imię i nazwisko realizatora:  Emilia Ciemięga- pedagog

Czas realizacji:  2h lekcyjne

Tematyka formy: Warsztaty dotyczące hejtu i rozwiązywania konfliktu w grupie klasowej.

Warunki realizacji:  sala lekcyjna, grupa klasowa, kartki A4, materiały plastyczne

 

Tytuł formy:”  Jak wesprzeć ucznia z ADHD.

Odbiorca formy:  nauczyciele szkół podstawowych

Imię i nazwisko realizatora:  Emilia Ciemięga, Aleksandra Sell

Czas realizacji:  2h

Tematyka formy: Warsztaty mające na komunikacji w grupie

celu ukazanie różnic i podobieństw między uczniami, bazy to wspólnej akceptacji, zabawy, współpracy.

Warunki realizacji:  sala, rzutnik, kartki A4

 

 

Tytuł formy:” "Trening twórczości"

Odbiorca formy:  od klasy I szkoły ponadpodstawowej

Imię i nazwisko realizatora:  Anna Suchodół -psycholog

Czas realizacji:  2 godziny lekcyjne

Tematyka formy: Zapoznanie z twórczością jako sposobem myślenia oraz uświadomienie własnych możliwości i potencjału twórczego. Zaprezentowanie metod myślenia i działania, które pozwalają na niestereotypowe podejście do problemów poprzez usunięcie barier hamujących twórczą aktywność. Ćwiczenia pozwalają na uświadomienie sobie różnych punktów widzenia tej samej sytuacji. Taka świadomość i umiejętność  wykorzystania jej w praktyce czyni relacje z innymi ludźmi bardziej udanymi, gdyż dana osoba potrafi postawić się na miejscu innego człowieka i rozważyć daną kwestię z jego perspektywy.


Warunki realizacji: klasa,  sala lekcyjna z możliwością ustawienia krzeseł w kręgu, flipchart/tablica magnetyczna, papier ksero, długopisy

  

Tytuł formy:”  Depresja – rozumiesz - pomagasz.

Odbiorca formy:  uczniowie szkół ponadpodstawowych

Imię i nazwisko realizatora:  Emilia Ciemięga, Aleksandra Sell

Czas realizacji:  2h lekcyjne

Tematyka formy: Warsztaty dotyczące depresji młodzieńczej.

Warunki realizacji:  sala, rzutnik, głośnik, kartki A4

 

Tytuł formy: Metody radzenia sobie ze stresem.

Odbiorca formy: uczniowie klas O- III (1 zespół klasowy- do 25 osób) 

Imię i nazwisko realizatora: Klaudia Cysarz, Marcelina Słota

Czas realizacji: 1h lekcyjna

Tematyka formy: Celem zajęć jest rozpoznawanie oznak stresu oraz rozwijanie umiejętności radzenia sobie z napięciem pojawiającym się w trudnych sytuacjach.

Warunki realizacji: Zajęcia realizowane w sali lekcyjnej w formie warsztatowej. Wymagany strój sportowy oraz karimata/koc, radio.

 

 

Tytuł formy: Zamiast Hejtu

Odbiorca formy: młodzież w wieku 10-12

Imię i nazwisko realizatora: Marcelina Słota, Cysarz Klaudia

Czas realizacji: 45 minut

Tematyka formy: Celem zajęć jest m.in. poszerzenie świadomości wokół zjawiska hejtowania, zaprezentowanie sposobów reagowania na tego typu treści, poszukiwanie alternatywnych sposobów wyrażania swojej opinii.

Warunki realizacji: grupa 12-20 osób, wykład, burza mózgów, prezentacja, dyskusja. Zajęcia łączą elementy wykładu oraz dyskusji . Potrzebny projektor, głośniki, arkusze papieru,

 

 

 

PROPOZYCJE DZIAŁAŃ DLA RODZICÓW

PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA

2024/2025

 

Zajęcia odbywają się na terenie szkoły na wniosek pracownika danej placówki.

 

Tytuł formy: Nauka przez zabawę

Odbiorca formy: Rodzice dzieci 5-6 letnich

Imię i nazwisko realizatora: Kamila Pytlarz – Kaczmarek; Natalia Krusińska

Czas realizacji: 60 minut

Tematyka formy: Wspólnie odkryjemy różne sposoby zabaw, pląsów i ćwiczeń które są atrakcyjne dla dziecka, ale co najważniejsze wspierają rozwój funkcji percepcyjno-motorycznych oraz koncentrację uwagi. Bo działanie, poznawanie i przeżywanie jest krokiem do osiągnięcia sukcesu.

Warunki realizacji: sala lekcyjna z dostępem do wymaganego sprzętu: komputer, projektor multimedialny, głośniki.

 

 

Tytuł formy: Razem do szkoły

Odbiorca formy: Rodzice dzieci sześcioletnich

Imię i nazwisko realizatora: Kamila Pytlarz – Kaczmarek; Natalia Krusińska

Czas realizacji: 60 minut

Tematyka formy: Razem do szkoły – czyli o gotowości dzieci do nauki w szkole, przedstawienie sfer, których prawidłowe ukształtowanie jest istotne do podjęcia nauki w szkole.

Warunki realizacji: sala lekcyjna z dostępem do wymaganego sprzętu: komputer, projektor multimedialny, głośniki.

 

Tytuł formy: Czy moje dziecko jest gotowe do szkoły?

Odbiorca formy: Rodzice dzieci przedszkolnych

Imię i nazwisko realizatora: Agnieszka Pietraszak

Czas realizacji:  1 h

Tematyka formy: Zaopatrzenie rodziców w pomocne narzędzie w celu pogłębienia wiedzy z zakresu przebiegu rozwoju wszystkich aspektów gotowości szkolnej dziecka

Warunki realizacji: Spotkanie na terenie przedszkola z rodzicami dzieci 6-letnich, które w roku szkolnym 2021/2022 rozpoczną naukę w szkole. Liczba osób – do 30. Wykład i dyskusja.

 

Tytuł formy: Zanim dziecko zacznie czytać i pisać?

Odbiorca formy: Rodzice dzieci przedszkolnych

Imię i nazwisko realizatora: Agnieszka Pietraszak

Czas realizacji:  1 h

Tematyka formy: Przekazanie rodzicom informacji w zakresie funkcji percepcyjno-motorycznych odpowiedzialnych za powodzenie w nauce czytania i pisania

Warunki realizacji: Spotkanie na terenie przedszkola z rodzicami dzieci 5-letnich. Liczba osób – do 30. Wykład i dyskusja.

 

Tytuł formy: Stymulowanie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym.

Odbiorca formy: Rodzice dzieci w wieku 3-6 lat.

Imię i nazwisko realizatorów: Klaudia Cysarz, Emilia Ciemięga

Tematyka formy: Celem zajęć jest przedstawienie rodzicom sposobów w jaki mogą stymulować rozwój swoich dzieci w formie zabawy. 

Warunki realizacji: Zajęcia realizowane w sali lekcyjnej z dostępem do wymaganego sprzętu: komputer, projektor multimedialny, głośniki.

 

Tytuł formy: Jak nauczyć dziecko efektywnego uczenia się?  

Odbiorca formy: Rodzice uczniów klas I-II lub III-IV 

Imię i nazwisko realizatorów: Klaudia Cysarz, Emilia Ciemięga

Tematyka formy: Celem zajęć jest nabycie wiedzy i rozwój umiejętności w zakresie stosowania podstawowych zasad i metod skutecznego uczenia się u swojego dziecka.

Warunki realizacji: Zajęcia realizowane w sali lekcyjnej z dostępem do wymaganego sprzętu: komputer, projektor multimedialny, głośniki.

 

Tytuł formy:”  „Jak wspierać zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży”

Odbiorca formy:  rodzice uczniów klas IV-VIII

Imię i nazwisko realizatora:  Emilia Ciemięga, Aleksandra Sell

Czas realizacji:  1h

Tematyka formy:  Wykład wraz z elementami warsztatu

Warunki realizacji:  rzutnik, sala

 

 

PROPOZYCJE DZIAŁAŃ DLA NAUCZYCIELI

PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA

2024/2025

 

Tytuł formy: Jak interpretować opinie.

Adresat: nauczyciele szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych

Termin: od października do maja

Prowadzący: Armuszewska Dominika,  psycholog ZPPP w Pile

Cele warsztatu: interpretacja opinii wydawanych przez poradnie.

Warunki realizacji: Spotkanie na terenie szkoły lub poradni (do uzgodnienia). Liczba osób – do 20. Wykład i dyskusja.

Potrzebne pomoce: sprzęt projekcyjny.

Czas realizacji: 1h

 

Tytuł formy: Uczeń z opinią. Dostosowanie wymagań, metod i form pracy.

Odbiorca formy: Nauczyciele

Imię i nazwisko realizatorów: Klaudia Cysarz, Emilia Ciemięga

Tematyka formy: Celem warsztatu jest przekazanie nauczycielom wiedzy na temat planowania pracy z uczniem wymagającym dostosowania wymagań edukacyjnych.

Warunki realizacji: Zajęcia w formie warsztatowej. Wymagany sprzęt: komputer, projektor multimedialny, głośniki, arkusze papieru,. flamastry. Maksymalnie 15osób.

 

Tytuł formy: Praca z uczniem słabowidzącym

Odbiorca formy: nauczyciele szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych

Imię i nazwisko realizatora: Agnieszka Pietraszak

Czas realizacji:  1 – 2 h

Tematyka formy: Formy pomocy uczniowi słabowidzącemu, sposoby dostosowania metod pracy do potrzeb edukacyjnych ucznia słabowidzącego

Warunki realizacji: Spotkanie na terenie szkoły lub poradni (do uzgodnienia) z nauczycielami uczącymi ucznia słabowidzącego. Liczba osób – do 20. Wykład i dyskusja.

 

DODATKOWO NA TERENIE ZPPP:

Tytuł formy: Szkoła dla Rodziców i Wychowawców

Odbiorca formy: Rodzice

Imię i nazwisko realizatora: Kamila Pytlarz – Kaczmarek; Marcelina Słota

                                            Emilia Ciemięga, Aleksandra Sell

Czas realizacji: 10x4h

Tematyka formy: Wspieranie rodziców i wychowawców w radzeniu sobie w codziennych kontaktach z dziećmi i młodzieżą. Nauka umiejętności lepszego porozumiewania się, refleksja nad własną postawą wychowawczą, wymiana doświadczeń, to małe kroki ku głębszej relacji, dającej zadowolenie, poczucie wzajemnej bliskości. To także nauka dialogu i kształtowanie więzi opartych na wzajemnym szacunku.

Warunki realizacji: zajęcia odbywają się w Sali szkoleniowej w PPP

 

Oferta PSWMiS na rok szkolny 2024/2025

 

Formy realizowane na terenie PSWMiS w Pile

 

Temat zajęć: Jak rozwijać potencjał małego dziecka?

Cele zajęć: zapoznanie rodziców małych dzieci z potrzebami rozwojowymi małego dziecka,

podniesienie kompetencji wychowawczych rodziców.

Odbiorca: rodzice, nauczyciele, (0-3), przedszkole, szkoła podstawowa (klasy I-III)

Prowadzący: Elżbieta Sulich-Bekta

 

Temat zajęć: Znaczenie prawidłowego funkcjonowania wzroku i słuchu w nauce czytania i pisania w aspekcie integracji sensorycznej.

Cele zajęć: zapoznanie rodziców i nauczycieli ze znaczeniem prawidłowo funkcjonujących

zmysłów wzroku i słuchu w nauce czytania i pisania,

poznanie symptomów mogących wskazywać na nieprawidłowości w funkcjonowaniu wzroku i słuchu.

Odbiorca: rodzice, nauczyciele, (0-3), przedszkole, szkoła podstawowa (klasy I-III)

Prowadzący: Elżbieta Sulich-Bekta

 

 

 

 

Zapraszamy

Nasi psycholodzy, pedagodzy, logopedzi, socjolog i doradca zawodowy chętnie udzielają pomocy dzieciom, młodzieży, rodzicom i nauczycielom z przedszkoli, szkół publicznych i niepublicznych znajdujących się na terenie powiatu pilskiego. Poradnia wykonuje  badania diagnostyczne, prowadzi terapie, konsultacje dotyczące dzieci i młodzieży z wadami słuchu, wzroku i z autyzmem. Na mocy zawartych porozumień między powiatami z ww. pomocy mogą korzystać również osoby z powiatów: chodzieskiego i czarnkowsko - trzcianeckiego.

 

Objęcie dziecka pomocą wymaga pisemnego wniosku rodziców lub prawnych opiekunów dziecka, nie wymaga skierowania i jest całkowicie bezpłatne. Uczniom pełnoletnim udziela się pomocy na ich wniosek.

Czytaj więcej...

Oferta działań dla uczniów szkół podstawowych w roku szkolnym 2024/2025

Zespół Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych w Pile

zaprasza do korzystania z poniższej oferty usług

w ramach doradztwa edukacyjno-zawodowego

 

OFERTA DZIAŁAŃ DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH

w roku szkolnym 2024/2025

- zajęcia zawsze odbywają się w obecności nauczyciela -

 

Rynek pracy dziś i jutro, jakie kompetencje są ważne?   

 Adresat: uczniowie klasy VIII szkoły podstawowej

Termin: od września 2024 do czerwca 2025

Cel zajęć: Zapoznanie uczniów z wymaganiami pracodawców, oczekiwanymi kompetencjami na rynku pracy, charakterystyka „idealnego” kandydata do pracy.

 

Planuję, czasu nie marnuję – Zarządzanie sobą w czasie

Adresat: uczniowie klasy VII/VIII szkoły podstawowej

 Termin: od września 2024 do czerwca 2025

Cel zajęć: Zapoznanie uczniów ze sposobami organizowania czasu i wypływających z tego korzyści, przedstawienie zasad dobrego planowania przyszłości edukacyjno-zawodowej.

 

Ja jestem „OK” Ty jesteś „OK”  - poczucie własnej wartości  na co dzień

Adresat: uczniowie  szkoły podstawowej

 Termin: od września  2024 do czerwca 2025

Cel zajęć: Poznanie przez uczniów znaczenia i sposobów budowania właściwego poczucia własnej wartości, jako podstawy w funkcjonowaniu na rynku edukacyjnym i rynku pracy.

 

Kim będę? Ciekawy świat zawodów.

Adresat: uczniowie szkoły podstawowej

Termin: od września  2024 do czerwca 2025

Cel zajęć: Zapoznanie uczniów z bogatym światem zawodów w tym z zawodami przeszłości  i zawodami przyszłości, wskazaniami i przeciwwskazaniami do zawodu, jak zdobyć dany zawód – możliwe ścieżki edukacyjne, jak zdobyć informacje o konkretnych zawodach.

 

Nowe zawody, zawody przyszłości. Dlaczego warto się uczyć i zdobywać kwalifikacje? Jak  wizerunek w sieci wpływa na zawodową przyszłość?

Adresat: uczniowie klas siódmych, klas ósmych

Termin: od września 2024 do czerwca 2025

Cel zajęć: Przedstawienie nowych zawodów, zawodów przyszłości, przedstawienie lokalnych zawodów deficytowych i nadwyżkowych, wizerunek  w sieci a zawodowa przyszłość, przybliżenie konieczności uczenia się przez całe życie.

 

Zawody, jakie mogę zdobyć w szkołach ponadpodstawowych naszego powiatu, charakterystyka wybranych zawodów.

Adresat: uczniowie klas siódmych, klas ósmych

Termin: od  września 2024 do czerwca 2025

Cel zajęć: Przedstawienie  zawodów, jakie można zdobyć w szkołach ponadpodstawowych na terenie powiatu pilskiego; zadania i czynności, wskazania i przeciwwskazania zdrowotne, ścieżka kształcenia w danym zawodzie, miejsca wykonywania danego zawodu.

 

Oferta edukacyjna szkół ponadpodstawowych w powiecie pilskim i poza nim.

Adresat: uczniowie klas siódmych, klas ósmych

Termin: od  września 2024 do czerwca 2025

Cel zajęć: Udzielenie informacji o możliwych kierunkach kształcenia dla młodzieży w szkołach ponadpodstawowych w powiecie pilskim i poza nim.

 

Jaki jestem? Moje zainteresowania zawodowe, moje zdolności a wybór zawodu.

Adresat: uczniowie klas siódmych, ósmych

Termin: od  września 2024 do czerwca 2025

Cel zajęć: Rozpoznanie indywidualnych zainteresowań i zdolności zawodowych uczniów, co ułatwi podjęcie dalszych decyzji edukacyjnych i zawodowych (z wykorzystaniem kwestionariusza zainteresowań, kwestionariusza zdolności).

 

Jaki jestem? Moja osobowość, mój system wartości a wybór zawodu.

Adresat: uczniowie klas siódmych, ósmych

Termin: od września 2024 do czerwca 2025

Cel zajęć: Rozpoznanie własnego typu osobowości i osobistych wartości w pracy,   co ułatwi podjęcie dalszych decyzji edukacyjnych i zawodowych.

 

Typy temperamentu a wybór zawodu.

Adresat: uczniowie klas siódmych, ósmych  

Termin: od września 2024 do czerwca 2025

Prowadzący:  Anna Oleszczyk – doradca zawodowy z ZPPP w Pile, Agnieszka Pietraszak – pedagog z ZPPP w Pile

 

Wprowadzenie uczestników w tematykę dot. temperamentu i jego znaczenia w wyborze zawodu, rozwijanie umiejętności określania własnych cech uwarunkowanych przez temperament, istotnych dla wyboru zawodu.

 

To co ważne przy wyborze zawodu (z wykorzystaniem filmu „Wybieram szkołę –wybieram zawód”)

Adresat: uczniowie klas siódmych, ósmych

Termin: od września 2024 do czerwca 2025

Cel zajęć: Przedstawienie uczniom jaki wpływ na wybór zawodu mają: zainteresowania, zdolności, system wartości i osobowość.

 

INNE ZAJĘCIA GRUPOWE W RAMACH DORADZTWA EDUKACYJNO-ZAWODOWEGO    ZGODNIE Z ZAPOTRZEBOWANIEM UCZNIÓW, PEDAGOGÓW, WYCHOWAWCÓW, NAUCZYCIELI, DORADCÓW ZAWODOWYCH  SZKÓŁ PODSTAWOWYCH

Adresat: uczniowie szkoły podstawowej (klasy I – VIII)

Termin: od września 2024 do czerwca 2025

Prowadzący: Anna Oleszczyk – doradca zawodowy

Zagadnienia w ramach doradztwa edukacyjno-zawodowego – zgodnie ze wskazaniami uczniów, pedagogów, wychowawców, doradców zawodowych szkół podstawowych.

 

INDYWIDUALNE DORADZTWO ZAWODOWE

DLA UCZNIÓW

dot. WYBORU DALSZEGO KIERUNKU KSZTAŁCENIA

 

Adresat: uczniowie klas siódmych, ósmych

Termin: od  września 2024 do czerwca 2025

Prowadzący: Anna Oleszczyk – doradca zawodowy

Udzielenie pomocy w wyborze dalszego kierunku kształcenia z uwzględnieniem indywidualnej sytuacji ucznia; predyspozycji, możliwości, stanu zdrowia etc.

Warunki realizacji: indywidualne doradztwo edukacyjno-zawodowe na terenie Poradni  przy ul. Sikorskiego 19

 

PUNKT INFOIRMACJI ZAWODOWEJ

w ZPPP w Pile przy ul.  Sikorskiego 19 (budynek Internatu ZSE)

pokój nr 11, dyżur doradcy zawodowego - środa w godz. 12.00 - 17.00

(po uprzednim umówieniu się)

 

OFERTA DZIAŁAŃ DLA NAUCZYCIELI SZKÓŁ PODSTAWOWYCH

Konsultacje indywidualne/spotkania grupowe z pedagogami szkolnymi, wychowawcami, doradcami zawodowymi, nauczycielami odpowiedzialnymi za realizację doradztwa zawodowego

Adresat: pedagodzy szkolni, wychowawcy, doradcy zawodowi, nauczyciele

Termin: od  września 2024 do czerwca 2025

Prowadzący: Anna Oleszczyk

Współpraca w ramach doradztwa zawodowego; wymiana doświadczeń, wdrażanie nowych form działań, usprawnianie działań etc.

OFERTA DZIAŁAŃ DLA RODZICÓW UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH

  • „Jak pomóc nastolatkowi w wyborze zawodu, szkoły?”
  • „Oferta edukacyjna szkół ponadpodstawowych w powiecie pilskim”

Konsultacje indywidualne, spotkania grupowe dla rodziców uczniów klas siódmych, ósmych dot. wyboru dalszej ścieżki edukacyjnej dziecka.

Termin: od września 2024 do czerwca 2025

Prowadzący: Anna Oleszczyk – doradca zawodowy

Przekazanie rodzicom informacji dot. możliwości  wyboru różnych kierunków dalszego kształcenia młodzieży; co należy wziąć pod uwagę przy wyborze kierunku kształcenia (znaczenie stanu zdrowia, wyników w nauce, zainteresowań etc.), gdzie szukać informacji                   o zawodach, szkołach, jak zbadać predyspozycje ucznia, wymagania współczesnego rynku pracy, przekazanie informacji o corocznych, lokalnych działaniach na rzecz młodzieży kończącej szkołę podstawową.

Warunki realizacji: na terenie Poradni, spotkania grupowe w siedzibie szkoły. 

  • „Rodzic doradcą zawodowym”

Zajęcia warsztatowe dla rodziców uczniów klas ósmych na terenie ZPPP w Pile   przy            ul. Sikorskiego 19 dot. wspierania młodzieży w podejmowaniu dalszych decyzji edukacyjno-zawodowych; jak pomóc w rozpoznaniu predyspozycji zawodowych, zainteresowań dziecka, planowanie przyszłości, branże, zawody przyszłości, oferta edukacyjna szkół ponadpodstawowych powiatu pilskiego.

Termin: zgodnie z bieżącym zapotrzebowaniem

Prowadzący: Anna Oleszczyk – doradca zawodowy ZPPP w Pile

INNE ZAJECIA W RAMACH DORADZTWA EDUKACYJNO-ZAWODOWEGO                      ZGODNIE Z ZAPOTRZEBOWANIEM  RODZICÓW UCZNIÓW                       SZKOŁ PODSTAWOWYCH

Termin: od września  2024 do czerwca 2025

Prowadzący: Anna Oleszczyk – doradca zawodowy

 

Zapraszam do współpracy

Anna Oleszczyk – doradca zawodowy

                   tel. 694449054

 

Strona 2 z 2

  • start
  • Poprzedni artykuł
  • 1
  • 2
  • Następny artykuł
  • koniec

Menu

  • RODO
  • Dokumenty do pobrania
  • PlayWeekend
  • ZPPP Piła
    • Statut Zespołu Poradni
    • Pracownicy ZPPP Piła
  • PPP Piła
    • Oferta PPP
  • PSWMiS Piła
    • Oferta PSWMiS
  • PPP Wyrzysk
    • Oferta PPP Wyrzysk
  • Logopeda
  • Doradca Zawodowy
    • Ofetrta przedszkola
    • Oferta szkoły podstawowe
    • Oferta szkoły branżowe
    • Oferta licea
    • Oferta technika

Adres Poradni

Zespół Poradni Psychologiczno-Pedagogicznch w Pile

ul. Gen. Sikorskiego 19
64-920 Piła
tel. 67 350 90 97
fax. 67 350 90 97
e-mail zppp@op.pl

INFORMACJE PRAWNE

  • RODO
  • Oświadczenie o dostępności
  • Polityka Prywatności
  • KODEKS ETYKI
  • Plan pracy
  • Koncepcja funkcjonowania i rozwoju

Popularne artykuły

  • Zapraszamy
  • Pilskie Targi Edukacyjne
  • Dokumenty do pobrania
  • Kontakt
  • Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Pile

Copyright: ZPPP w Pile 2021r.

Odsłon artykułów:
121155
  • BIP
  • rss
  • facebook
  • google plus
  • twitter
  • youtube
facebook_page_plugin

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.